تبلیغات X
دانلود پایان نامه رایگان
ساخت غبارگيرهای صنعتی
پایان نامه رشته معماری
پایان نامه رشته کشاورزی
دانلود رایگان پایان نامه ارشد
پایان نامه
خرید رپورتاژ
خرید هاست ارزان
تبادل لینک رایگان
بک لینک ارزان
تور تایلند
تور مشهد
تبادل لینک
سیستم وبلاگ دهی
وبلاگدهی
خرید بک لینک ارزان
خرید پایان نامه
دانلود پایان نامه
ساختن وبلاگ
ایران بلاگ
بک لینک
بک لینک ارزان
وبلاگدهی

بانک اطلاغاتی و شماره املاک ایران

ساختمان های تجاری

ساختمان های آسمان خراش



مسلما مهم ترین نوع ساختمان در حال ظهور آسمان خراش ها هستند. عصر مدرن. ریشه های خود را و تاریخ ابتدایی توسط اسطوره احاطه شده است، در بخش، چرا که هنر و مورخان معماری 1920s و 1930s، مانند Sigfried مشخصات Giedion و توماس تالماج، می خواستم برای ایجاد اعتبار برای جنبش مدرن است. اخیرا، محققان اشاره کرده اند که مفهوم آسمان خراش قدمت آن به دوران باستان، که جدید نوع ساختمان به سختی یک اختراع آمریکایی بود، که آن در شیکاگو و متولد نشده پیشرفت در تکنولوژی بود تنها دلیل creation.2 آن نیست


آسمان خراش از آغاز تجاری فروتن برای تبدیل شدن به نماد از شهرستان های مدرن افزایش یافت. معماران قرن نوزدهم تلاش برای پنهان هدف آن، کاهش ارتفاع آن و حضور زیبایی شناختی آن را کاهش دهد. در قرن بیستم، آسمان خراش برای فرم های کاربردی خود را جشن گرفته شد و معماران به طول های بزرگ رفت ایجاد توهم ساختار را نشان داد. آن را به عنوان تبدیل شکل، اقتصاد، و جمعیت این شهرستان آمریکا، آسمان خراش منعکس روند معماری فعلی بلکه محدودیت های تکنولوژی معاصر قرار.  توسعه فن آوری آسمان خراش در امریکا را می توان به ترسیم اوایل قرن نوزدهم، هنگامی که نمای چدن و ​​اسکلت برای اولین بار در سنگ تراشی ظاهر شد


ساختمان های تجاری


پس از معرفی آسانسور در سال 1857 و یک دهه تجربه با ماشین آلات جدید، ساختمان های بلند شروع به بهار تا در سراسر شهر نیویورک است. 4 مورخان وینستون وایزمن و کارل تهویه استدلال می کنند که عادلانه تضمین زندگی انجمن ساختمان  تخریب؛ گیلمن و کندال، معماران و جورج بی ارسال) اولین آسمان خراش بود: آن دو بود ارتفاع ساختمان اداری به طور متوسط، با یک آسانسور مسافر طراحی شده بود و برجسته ساخت و ساز آهن است. مورخان به همان اندازه معتبر ادعا کرده اند که ریچارد تریبون ساختمان موریس هانت و اتحادیه های غربی پست ساخت و ساز که هر دو دو داستان و بیش از یک صد فوت بلندتر از عادلانه، "به درستی ممکن است آسمان خراش اول در نظر گرفته شود. از آنجا که این اختلاف نظر نشان میدهد، تکنولوژی نقش مهمی در تعریف جدید بازی نوع ساختمان و همچنان به صورت یک مشغولیت ذهنی می باشد.


در طول بیست سال آینده


پیشرفت در تکنولوژی آسمان خراش می در شیکاگو را، که در آن ضرورت تقاضا برای فریم های فولاد، تهویه بهتر و از هر وسیله بهبود ضد حریق ایجاد شده است. ویلیام لوبارون جنی (1832-1907)، بنیانگذار مکتب شیکاگو، است معمولا برای طراحی اسکلت اولین ساختمان اداری بلند به کارگیری اعتبار ساخت و ساز: اولین ساختمان لایتر در شیکاگو (1879، تخریب)، که تا به حال ستون آجر نمای خارجی و داخلی columns.6 آهن   شش سال بعد، لو بارون Jenney است صفحه اصلی بیمه ساختمان برای اولین بار با اسکلت فلزی کامل شد، هر چند برخی از دیوارهای داخلی تحمل بار بود. در سال 1890، ساختمان منهتن افتخار شانزده داستان ساخت و ساز اسکلتی خالص است.

https://www.nps.gov/nhl/learn/specialstudies/ModernArchitecture.pdf





ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 10:12 ] [ بانک املاک ]

معماری مدرن سبک بین المللی

 

معماری مدرن سبک بین المللی

 

ساختمان هایی که ممکن است به عنوان نشانه های تاریخی ملی واجد شرایط. ساختمان سازمان یافته هستند بر اساس نوع و از نظر اهمیت معماری ارزیابی می شود. معماران آمریکایی شروع به آزمایش با سبک های فراتر از نئوکلاسیک سنتی در اوایل قرن نوزدهم. سبک برای انجمن تاریخی بودند، انتخاب و ساختمان نسخه معماری خالص از گذشته در نظر گرفته شد. در پایان از قرن، معماران احساس رایگان به ترکیب سبک در شیوه ای «التقاطی»، بدون چنین نگرانی برای ریشه سبکی. فن آوری های جدید و مصالح ساختمانی این تشویق در حال ظهور آزمایش. اگر این همه، با این حال، آن را قطعا شد "مدرنیسم است."

 

سبک بین المللی به ایالات متحده وارد شد، اما توسعه اولیه آن بود بدون نفوذ آمریکا. به عنوان معماران اروپا شروع به آزمایش در وحشی اشکال جدیدی از معماری، مواد و فرم، آنها طرح فرانک لوید مورد مطالعه رایت، که کار در اوراق بهادار با سال 1910. هیچ چیز رایت منتشر شده بود طراحی شدهاز راه دور شبیه ساختمان براق اروپا، اما هیچ کدام نمی تواند انکار کند که کار او بود هم مدرن و هم غیر ممکن را نادیده بگیرد. عنوان این مقالات خواهد، اشکال مختلف نشان معماری مدرن با احساسات بسیار متفاوت قادر به توسعه در کنار هم در شد امریکا است.

 

 

 معماری مدرن به نقطه ای که متداول شده به  تازگی تکان دهنده است. توسعه دهندگان زیر بخش های پس از جنگ معرفی نسخه عمومی از "خانه مدرن" در حالی که طبقه متوسط ​​آمریکا لوکس از پنجره تصویر، سایه بان و دو سطح و طبق آمار، معماری حرفه ای فراتر از آنچه اکثر مردم فضای داخلی در نظر نقل مکان کرد. فیلیپ معروف خانه شیشه ای جانسون معادل معماری هنرمند Framing یک بود بوم خالی است. هنگامی که همه چیز اما شیشه ای حذف شده بود، ترک جوهر از یک ساختمان، هیچ جایی برای رفتن وجود دارد. پست مدرنیسم در اواخر 1950s و اوایل 1960s به عنوان یک رد سفیدی مدرنیسم است. این همه در مورد اضافه کردن لایه بود معنا، با این حال مصنوعی. اگرچه طراوت در آن زمان، این سبک خود آگاه می تواند خود را حفظ کند. معماران قرن بیست و یکم در حال طراحی مدرن معماری است که توسط گذشته مدرنیستی خود را رنگی. و، با توجه به معماری تاریخ، که گذشته در حال حاضر از آزمون زمان ایستاده بود. پست مدرنیسم تنها قدمت حدود چهل سال، هنوز کار رابرت ونچوری در هر نظرسنجی به نظر می رسد. 

 

ساختمان مورد بحث در این مقاله زیر را به عنوان نمونه هایی از مدرنیسم انتخاب شدند در امریکا، تقریبا از اواخر 1920s به اوایل 1960s. یا نه ما قدردانی از این ساختمان ها، آنها نشان دهنده یک لحظه کلیدی در تاریخ ما، زمانی که همه مرجع تاریخی کنار به نفع چیزی جدید و ناشناخته پرتاب شد. از جانب دیدگاه ما، انفجار از معماری مدرن است آشنایی راکد. اما به یک خط عبور بود که ما به سختی می تواند درک. ساختمان رفت از حالت کتاب فرهنگی - داستان های خود را نشان داد در علامت و کتیبه های تاریخی غنی در معنی - به بودن شگفتی قطع از تکنولوژی نشان می دهد امکان بی نهایت. مورخ معماری و منتقد جان یاکوبوس، جونیور، ما یادآوری میکند که "تقریبا هر کنونی معمار، هر آنچه که او و یا ایستگاه احساسات واقعی، حداقل professes وفاداری به تظاهرات بیرون مادی انقلاب خلاق است که با صورت گرفت ساختمان های مدرن نمونه جستجو برای محدودیت های ساختمان و طراحی، اکتشاف تفسیرهای جدید از چه راحت است، و تلاش به حداکثر رساندن پتانسیل انسان از طریق ساخت و ساز می باشد.

 

https://www.nps.gov/nhl/learn/specialstudies/ModernArchitecture.pdf

 



ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 12:44 ] [ بانک املاک ]

تجهیزات در معماری قدیم

دستیابی به اثرات رنگ. در معماری هخامنشی اثرات رنگ به طور عمده از طریق استفاده از سنگ از رنگ های مختلف به دست آمد، برای مثال، در پایگاه های ستون. این روش در حال حاضر در دوره اورارتو شناخته شده بود و به ارامنه که همچنان به استفاده از آن تا دوران معاصر تصویب شد؛ احتمالا از طریق آنها این بود که آن را به برای معماری سلجوقی قرون وسطی به تصویب رسید. اثری از رنگ های باقی مانده در برخی از عناصر و اشکال معماری هخامنشی نشان می دهد که بخش های خاصی از ساختمان شد حداقل تا حدی نقاشی شده است. علامت قرمز نیز به عنوان کمک در پیوستن به عناصر ساختمان با هم مختلف در کاخ هخامنشی در پاسارگاد و به عنوان راهنما برای تربیع و صاف بلوک های ساختمان استفاده شد.

ابزار. قدیمی ترین ابزار سنگ طبیعی که تا کنون از ایران شناخته شده حفاری و آهن موجود در قلعه اورارتو در  است، قدمت از قرن 7 b.c.e. آن را به دوره های بدون درز بالای پایه سنگ از دیوار ساخته شده و احاطه شده در همه طرف توسط گل؛ آن است که در نتیجه با از خود گذشتگی اصلی از ساختمان در ارتباط باشد. که 19.8 سانتی متر طول و 5.7 سانتی متر عرض است و می توانست خود را به برش دور از تراس پا از سنگی، و همچنین به کار ثانویه سنگ ساختمان بخشید. این نقطه حفاری شکل. در زمان داریوش من یک قلم دندانه دار فقط گاه به گاه به کار گرفته شد، اما آن را به عرصه استفاده عمومی تا حدودی بعد، زمانی که آن را سنگ کاران یونانی معرفی شد آمده است. در معماری سنگ تخت اسکنه برای کاهش عمیق، کانال های باریک در اطراف طرح بلوک مورد استفاده قرار گرفت. اثری از این کار هنوز هم به وضوح قابل مشاهده است. آنها همچنین در شکل گیری نفت خام پس از آن از بلوک استفاده شده است. صاف نهایی سطح سنگ باید با استفاده از سایش با سنگ سخت تر در رابطه با آب و شن و ماسه خوب انجام شده است.

حمل و نقل. این پرسش که چگونه، چاه ستون، بلنثس و سرمایه گذاری و از دوره هخامنشی به بعد منتقل شدند می توان تنها با این فرض که آهنگ های سطح آماده شد پاسخ داد. بلوک های سنگی تا حدی کار می کرد، مانند آنهایی که در تراس در تخت جمشید، بر روی چهار چرخ توسط حیوانات کار بیش از آهنگ های شیبدار منجر به ساخت و ساز منطقه کشیده شده آورده شده است.

دستگاه اندازه گیری نیز در ساختمان استفاده شده است، اما هیچ نمونه باستانی مانند دستگاه شناخته شده است. برنامه ریزی دقیق و اجرای ساختمان ها، در حال حاضر در دوره اورارتو آشکار اما حتی بسیار بیشتر تحت هخامنشیان توسعه یافته، با این وجود چنین ابزار را ضروری کرده است. یک ساختمان ارائه شده است، آیا یک ساختار واحد و یا یک مجموعه بزرگتر، مانند قلعه اورارتو در  و ساختارهای در پاسارگاد و تخت جمشید، دقیقا در سایت مشخص شده بود، به عنوان را می توان از برش سنگ در- به رسمیت شناخته شده E رحمت در تخت جمشید. فقط آن قسمت از سنگ که بر روی یک بخش خاص از ساختمان، به عنوان مثال، یکی از حامیان، پشتیبانی، و یا تنه زدن در این دوره از دیوار برنامه ریزی شده بود، به دور قطع شد. پس از آن دقیقا که، حتی در آن دیوار به طور کامل ناپدید شد، طرح کلی از طرح را می توان به وضوح توسط محدودیت های برش سنگ سنجیده انجام شد.



ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 19:09 ] [ بانک املاک ]

بناهای مورد کاربرد در ایران قدیم

معدن سنگ. هر زمان که معدن سنگ ممکن انجام شد که در آن سنگ به صورت افقی طبقه شد و در ورق های شکست. بلوک های پس از آن می تواند از ورق های با سبوس  بدون هیچ هزینه های بزرگ بریده می شود، توضیح شفت عمیق و استفاده از قاچ های غیر ضروری. در هخامنشی معادن به شکل گوه سوراخ طور متوسط ​​در حدود 20 سانتی متر، 8 سانتی متر عرض، و 8/10 سانتی متر عمیق می توان در فواصل گسترده ای مشاهده شده است. در معدن سنگ در جنوب تراس در معابر خشن پرسپولیس یا کانال در سراسر بلوک بریده شده بود. میخ های چوبی بود و سپس به داخل سنگ در عقب رانده، به منظور تقسیم کردن بلوک های سنگ در لایه های موازی. یک جاده آسفالت با تراشه های سنگ چهره معدن مربوط به عملکرد در امتداد جلو بالا و یک تراس مجاور  در دوره ساسانی، TOO، کانال های مستقیم 30-50 سانتی متر به عمق سنگ قطع شد و سوراخ به شکل گوه از نزدیک در امتداد آنها فاصله. این روش تا زمان های اخیر از دست داده بود و تنها در ارتباط با روش ساخت و ساز مدرن دوباره به راه افتادند.
نصب و راه اندازی. از دوره هخامنشی به بعد گیره فلزی، بیشتر از آهن در ساخت و ساز سنگ ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت. برخی از گروههای ساده بود، اما بست در قالب  بیشتر بود. در دوره ساسانی بست آهن باند شکل اغلب، بر در و دیوار رو به رو اسکله پل استفاده می شود برای مثال شد. گیره در قالب سرب گداخته شد.

سدهای خاکی. سدهای خاکی با سطوح هموار: یکی از ویژگی های خاص فارسی در پل سازی شده است. اگر چه آنها نیز گاهی اوقات در فرهنگ های دیگر رخ داده است، آنها به خصوص در ایران مکرر است. این سدها به عنوان یک قاعده در نظر گرفته شده برای حفاظت در برابر از تغییرات شدید تناوبی در سطح آب در رودخانه ها، که ممکن است پل تضعیف شد. آنها همچنین در انحراف جریان را به کانال ها کمکی برای مقاصد آبیاری مفید است.
. در هر دو صورت آهک و یا ملات گچ، گچ، مورد استفاده قرار گرفت بسته به درجه مورد نیاز از دوام و ضرورت حمایت ویژه، به عنوان در پل یا دیوار کانال، که در معرض عمل پیوسته از آب است. تفاوت های مهم را می توان در قوام ملات مورد استفاده در اسکله ها و در بخش های طاقی از پل مشاهده شده است. به منظور بیان سطح دیوار در غیر این صورت خسته کننده، در معماری اسلامی مفاصل عمودی اوایل ملات پر ضخیم تر از مفاصل افقی ساخته شده و تزئین شده با طرح مهر یا حکاکی شده است.

علائم سنگ کاران. علائم سنگ کاران، در معماری فارسی از دوره هخامنشی شناخته شده است، با توجه به نفوذ یونانی (Stronach، صص 21-22). قبل از آن زمان آنها در ایران شناخته شده نیست. آنها در کار بر روی ساختمان های بزرگ، به منظور مستند سازی عملکرد سنگ تراش ها فردی و به عنوان کمک در حساب پرداخت خدمت استفاده شد. چند اشکال اساسی، مانند دایره، صلیب، مثلث، مستطیل، و به شکل مستطیل باز، عود در تمام دوره ها، از زمان هخامنشیان تا زمان سلطنت سلسله قاجار  ؛ لذا روشن است که صلیب مساوی مسلح ربطی به شناسایی کارگران مسیحی داشته است. در مقایسه مجموعه ای از علائم سنگ تراش ها 'در سایت های مختلف ساختمان هخامنشی، هیچ تفاوت بلافاصله آشکار است که می تواند به عنوان شواهد برای شناسایی کارگاه های مختلف و یا دوره های مختلف تاریخی گرفته شده است. همان درست است از علائم سنگ تراش ها در معماری ساسانی و اوایل اسلامی، و همچنین در ساختمان دوره از صفویان از طریق قاجار است.



ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 18:55 ] [ بانک املاک ]

ساخت ساختمان و مصالح


پایه های شن، بیشتر برای دیوارهای خشتی، به طور کلی ترجیح داده شدند. قطعات بزرگتر از سنگ شکسته با دقت در دوره با سنگ های کوچک تر پر کردن شکافهای گذاشته شدند. ، به منظور تولید یک سطح به سطح به سمت سنگریزه بالای اندازه کاهش استفاده شد. در دوران باستان ملات گل، در ملات آهک قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفت. بیش از بالای پایه و اساس بود یک لایه از آهک سفید 1/2 سانتی متر ضخامت، که در آن کمترین دوره دیوار خشتی استراحت وجود دارد. این لایه از آهک به وضوح به عنوان یک دوره مرطوب نظر گرفته شده بود، برای جلوگیری از رطوبت زمین از افزایش از طریق دیوار خشک  از پایه و اساس به دیوارهای خشتی و باعث آنها را به سقوط. در معماری اورارتو پایه آوار به عنوان تراس پا به منظور صرفه جویی سنگ ساخته شد،؛ ابعاد سطح فوقانی توسط عرض دیوار خشتی مصمم بودند بر روی آن ساخته شود.

دیوارها. دیوارهای فوقانی به طور معمول با گچ پوشش داده شدند. در دوران باستان دیوارهای خشتی معمولا با گل خو با کاه دیوار شد. گچ و آهک، شناخته شده را از عنوان اوایل به عنوان نوسنگی، در دوره اورارتو و هخامنشی رایج شد. پیش بینی به طور مساوی فاصله از دیوار هدف در درجه اول زیبایی از بیان جلو خدمت کرده است، اما در موارد نادر آنها نیز خدمت کرده برای تقویت ساخت و ساز و یا حتی به عنوان بخشی از استحکامات.
خزانه. ژیمناستیک در ایران در b.c.e هزاره 2 رایج شد؛ در واقع خزانه واقعی از آجر پخته با ملات گچ در حال حاضر معرفی شده است، به عنوان مثال، در سایت عیلامی هفت تپه (نگهبان). فرم طاق نیم دایره در نمایندگی های معماری اورارتو به تصویر کشیده، و آنها نیز از ساخت و ساز پل از دوره ساسانی در شوشتر، که در نظر گرفته شده اند توسط مهندسان رومی پس از 260 ساخته شده است شناخته شده است، به عنوان مثال، به اصطلاح "پل والرین" CE فرم طاق سهموی شروع به ظاهر در معماری دوره ساسانی است. در دوره اسلامی در اوایل قوس اشاره نیز در استفاده در سنگ و ساخت و ساز خشتی، و همچنین در ساختمان های از آجر پخته شده است. قد بلند، مشخصات اشاره اصلی این نوع قوس به ویژه در ساخت و ساز پل به تدریج گسترده تر و کم عمق تا قرن 17-18th تبدیل شد. در قرن 19 قوس دور اروپا افزایش نفوذ به دست آورد؛ در پایان قرن از آن، با این حال، راه داده به قوس سبد به شکل با دهانه بسیار گسترده تر از آن، دوباره به ویژه در ساخت و ساز پل. یکی از ویژگی های خاص از معماری اسلامی از قرن 11th moqarnas (دوره oversailing بخش طاقچه کوچک) خرک ژیمناستیک، که با گذشت زمان به طور فزاینده مشترک شد. چنین خزانه می تواند از سنگ یا آجر ساخته شده اما در اغلب موارد پوسته سادگی تزئینی حک شده از گچ یا سنگ آهک ملات (حرب) بودند. آنها به ویژه به عنوان دکوراسیون معماری داخلی محبوب بود بلکه گاهی اوقات در بیرونی ساختمان، به ویژه در جبهه ظاهر شد.



ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 18:51 ] [ بانک املاک ]

انواع مصالح در ساختمان

سنگ برش. معماری برش سنگ در ایران در دوره اورارتو ظاهر شد، در اطراف آغاز b.c.e. هزاره 1 تخته سنگ سنگ گاهی اوقات توانا چند تن وزن را به قطعات کوچکتر شکسته و مورد استفاده در ساخت و ساز شد. برای مثال، در تراس در تخت جمشید چنین تخته سنگ انسان ساخته شده در دوره های با کوچک، سنگ خام تراشیده پر کردن شکاف گذاشته شد. این که آیا این سطوح دیوار، که اغلب توسط کوهان محدب و لبه های ناصاف بریدن یا با رینگ محافظ طرح در امتداد لبه خدشه دار شد یا نه، قرار بود به تساوی و هموار اغلب نمی توانند تعیین می شود. سنگ های معماری اعضای مانند پایه ستون، چاه ها، و پایتخت؛ درب آستانه، قاب، و میدان؛ سوله دیوار؛ پیش امدگی لبه بام؛ crenellations؛ و دیگر اشکال-شد ویژه خام با ابزار آهن به عنوان اوایل دوره هخامنشی کار می کرد، احتمالا تحت تاثیر فنی سنگ کاران یونانی.

چوب. یکی دیگر از مواد و مصالح ساختمانی چوب بود، از هر دو درختان برگریز و، به خصوص صنوبر، آن است که هنوز امروز مهم برای حمایت و به ساخت و ساز سقف در معماری روستایی سنتی ایرانی. پشت بام ها و سقف ها از چوب غلتکی ساخته، در سراسر که بک های چوبی کوچکتر گذاشته و در بالا از آنها عصا تشک یا کاهگل؛ طیف است و سپس با گل و لای، که برای اولین بار از ساییده شده و خو با نی، برای تحت پوشش "عایق." در امتداد ساحل دریای خزر معماری چوبی غالب، به ویژه خانه های ارسال و و سنگ سردر با سقف کاهگلی. در دوره ساسانی چوب نیز نقش مهمی در ساخت و ساز پل بازی. باید فرض شود که تعداد زیادی از پل شناخته شده از این دوره ساختمان های چوبی افقی حال استراحت در بالای اسکله سنگ تشکیل شده است. از سوی دیگر، در پل دوره اسلامی در درجه اول از سنگ و یا آجر و طاقی ساخته شده اند. چوب تنها نقش تابع در چنین سازه برای تقویت در ژیمناستیک بازی، برای داربست، ساخت فرم ها، وزن قرقره، حمایت موقت استفاده می شود، و اغلب.


شن و سنگ فرش. در دوران باستان، قرون وسطی، و مدرن سدهای جاده از شن ساخته شده است، هم درشت و یا خوب است، و هموار با بلوک های سنگ نسبتا unworked. در شهرستانها اسلامی آجر گاهی اوقات به هموار خیابان های اصلی مورد استفاده قرار گرفت (کیانی، ص 230ff.).


تکنیک

در حال حاضر در ایران باستان، به عنوان در هیتی آناتولی در b.c.e. هزاره 2، از روش استفاده از سطح سنگ از یک سایت به عنوان پایه برای دیوارها، پوشش شناخته شده بود. در 8 و قرن 7 b.c.e. اورارتوها این تکنیک را به بالاترین سطح از کمال توسعه (Kleiss، 1976، ص 28 FF). تراس تخت در اندازه ها و ارتفاعات مختلف از سطح سنگ ناهموار زیر ترکیب خاص از سایت حک شده بود، در نتیجه آماده سازی یک سری از سیستم عامل سطح از ابعاد مورد نیاز، در هر یک از آنها می تواند دیوار برپا شده است. آن قسمت از سنگ که بر روی به هیچ ساخت و ساز وجود دارد به طور کلی unworked باقی مانده بودند. هخامنشیان نیز استفاده گسترده از این روش در تخت جمشید و سایت های دیگر ساخته شده است. آنها احتمالا آن را از ارامنه که آن را به عنوان بخشی از میراث فرهنگی خود را از اورارتوها دریافت کرده بود آموخته بود. در حالی که در اورارتو، با این حال، قلوه سنگ و یا سنگ ساختمانی دیوار استراحت در تراس هک از سنگ زندگی و یا در سطوح سنگ وارد، در دوره هخامنشی تراس مانند سنگ برش به عنوان پایه برای دیوارها از خشت و گل (Kleiss، 1971) خدمت کرده است.


در آماده سازی سایت، برای مثال، که از یک معبد اورارتو، رفتگی برای پلاک های حاوی کتیبه بنیاد اغلب به سنگ در نقاط که در آن گوشه از دیوار بود به استراحت (Kleiss، 1963-1964) قطع شد. کانال های زهکشی نیز از سطح سنگ در چند نقطه توخالی و پوکی شد قبل از دیوار ساخته شد. پس از دیوار ساخته شده اند عملکرد آنها بود برای تخلیه آب های زیرزمینی که در داخل دیوار جمع آوری و به این ترتیب به نگه داشتن آنها خشک (Kleiss، 1976، صص 28-29). در اورارتو و متعاقب آن دوره ماد معابر راه پله نیز از طریق سنگ نشیمن قطع شد، به منظور حصول اطمینان از ارائه آب در یک محاصره؛ هر زمان که شکاف طبیعی ممکن است در سیستم عامل های سنگ برای این منظور بهره برداری قرار گرفت. به طور معمول چنین راه پله از درون یک قلعه به خوبی زیرزمینی یا بهار (Kleiss، 1979، ص. 154) منجر شده است. همه این ویژگی ها در اوایل کنده کاری سنگ زندگی با تراکم به دست آمد.




ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 18:49 ] [ بانک املاک ]

مصالح ساختمانی و روش ها در معماری فارسی

مصالح ساختمانی و روش ها در معماری فارسی
مواد و مصالح ساختمانی شایع ترین در مناطق فرهنگی ایران همواره گل، که در دسترس است در همه جا بوده است. زمانی که مرطوب، آن می توانید به سادگی بر روی دیوار بدون شکل دادن گچ بری. روش دیگر، می توان آن را خلق و به شکل بلوک های بزرگ با بیشتر یا کمتر طرف مستطیل شکل است.

مصالح ساختمانی و روش ها در معماری فارسی.


مواد

گل و لای. مواد و مصالح ساختمانی شایع ترین در مناطق فرهنگی ایران همواره گل، که در دسترس است در همه جا بوده است. زمانی که مرطوب، آن می توانید به سادگی بر روی دیوار بدون شکل دادن گچ بری. روش دیگر، می توان آن را خلق و به شکل بلوک های بزرگ با بیشتر یا کمتر طرف مستطیل شکل. ابعاد رایج ترین جمله بلوک، حتی امروز، در حدود 80 × 80 × 60 سانتی متر می باشد. گل و لای نیز می تواند به آجر تولید می شود و یا خشک (ḵešt) در خورشید و یا پخته (آجر). خشک خشت به طور کلی در دوران باستان و اوایل قرون وسطی بزرگتر از امروز بوده است. به عنوان مثال، کسانی که مورد استفاده در اورارتو (7 و 8 قرن b.c.e.) دیوارهای قلعه اندازه گیری در حدود 50 * 50 * 12 سانتی متر (Kleiss، 1977)، در حالی که خشت مدرن حدود 22 × 22 × 5/6 سانتی متر است. آجر پلانو محدب، که مانند بالشتک یا قرص نان شکل، با یک تخت و یک چهره محدب، برای اولین بار در ایران در b.c.e. هزاران سال 8-7 ظاهر شد در دیوار از حل و فصل نوسنگی در تپه گنج دره (گنج Darrah Tappa) در کردستان (اسمیت)، جایی که آنها در ملات گل کشیده شد. خشک خشت، معمولا به صورت درجه دوم، تا پایان دوره هخامنشی غالب. در b.c.e. هزاره 2 رنگ و آجر لعاب نیز در ایلام استفاده شد. تحت پارتها (قرن 3 b.c.e.-3 قرن میلادی) و به خصوص ساسانیان (3-7 قرن میلادی) آجر پخته بزرگ را در ملات بیشتر و بیشتر رایج در ایران شد. در حدود قرن 10 تولیدات، برش، و آجر برجسته حک شده است، اغلب نقاشی یا لعاب و همچنین، یکی از ویژگی های قابل توجهی از دکوراسیون معماری فارسی شد.


قلوه سنگ. در ماقبل تاریخ و اوایل تاریخی بار آوار، به طور طبیعی تکه تکه و یا به عمد شکسته و لباس پوشیدن سنگ از هیچ شکل خاص، مواد و مصالح ساختمانی مکرر بیش از گل بود. این در درجه اول در پایه دیوار در بالای که دیوارهای اصلی از گل (بسته بندی شده [سینا]، تکه، یا آجر) ساخته شد مورد استفاده قرار گرفت. دیوار آوار به طور عمده از قطعه مسطح از سنگ، که با دقت با سنگریزه شل پر کردن شکافهای گذاشته شدند. طیف با ملات گل، سمان شدند. در زمان های تاریخی ملات آهک نیز استفاده شده است.



ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 18:45 ] [ بانک املاک ]

معماری ایرانی

حتی پس از بیش از 3000 سال، عناصر طراحی خاصی از معماری ایرانی همچنان ادامه داشت. آن دسته از عناصر پورتال بالا قوسی مجموعه در داخل یک زنگ تفریح ​​می باشد، ستون ها با سرمایه های براکت، ایوان ستون یا تالار، یک گنبد بر چهار طاق، قوس تخم مرغی شکل گسترده در ورودی، حیاط چهار ایوان، برج اوایل رسیدن به سمت آسمان ، یک دادگاه داخلی و استخر، ورودی های زاویه دار و دکوراسیون گسترده است.

علاوه بر تاثیر آب و هوا، مواد در دسترس، هدف مذهبی و فرهنگ محیطی، مشتریان نیز نقش مهمی را در توسعه معماری ایفا کرده است.

چشم انداز خود، بزرگ کوه های برف پوش، دره بزرگ به عنوان استان و گسترده ای درخشان دشت مورد نیاز ساخت و ساز درک و از نظر عظمت اجرا شده است. کوه هم از نظر فیزیکی و نمادین منابع الهام بخش در معماری ایران بود.

از زمان زرتشتیان، زیبا یکپارچه با نور همراه بود. در هنر ایرانی، هر دو سبکی و شفافیت هستند به دنبال و، برعکس، مبهم و پیچیده اجتناب شود.

کشاورزی دهکده دوستیابی از 8000-6000 قبل از میلاد کشف شده است به عنوان به عنوان پیشینیان لازم معماری فارسی نامیده می شود. از هزاره پنجم، در تپه های تاریخی سیلک، کلبه آغاز شده ساخته شده است. در مرحله بعد، آجر و ملات گل و لای و اتاقهای نقاشی ظاهر شد. موزاییک سنگ و آجر رنگی و لعاب بعد از آن در زیگورات بزرگ استفاده شد.

همچنین، سه عنصر اصلی در معماری هخامنشی که صرفا ایرانی، یعنی ستون، مقبره های سنگی و پله وجود دارد.

اگرچه ستون ساخته شده در تمدن های مختلف باستان وجود دارد، آنهایی که ساخته تحت هخامنشیان ترین ماهرانه ساخته شده آنهایی که تشکیل به عنوان عناصر بلند و باریک بود. آنها بسیار بالا بود. آنها با فاصله نسبتا زیادی از یکدیگر ساخته شده اند. این چیزی جز محاسبات دقیق مورد نیاز است.


ستون، تسکین می دهد، کتیبه، زیگورات، تراس، برج سنگ، ستون و سنگ، راه پله، بدمنتس، و غیره کهن الگوهای معماری هخامنشی اولیه بودند.

بسیاری از عناصر دیگر را می توان در این دوره با الهام از خارج از ایران پیدا شده است، اما عناصر تازه ترکیب و طرح های در راه زیرکانه ایجاد شد.


سلوکی معماری

در طول سلوکیان، طرح های هلنی غالب در معماری ایرانی، اما هرگز به طور کامل جذب شد. در مناطق با یونانیان و غلظت مقدونیه، شهرستانها با توجه به برنامه های یونانی هندسی گذاشته شد، معابد در مدل های یونانی و عناصر مشخصه طرح های یونانی ساخته شد برای تزئین استفاده شده است.





ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 18:40 ] [ بانک املاک ]

ساختمان سازی در تهران

صفحات فوق فشرده جدید رویه کابینت
فرآیند تولید بسیار پیشرفته
قابل استفاده در نمای ساختمان، پوشش کف، پوشش دیوار و رویه کابینت
طرحها و رنگهای متفاوت، بعد برتر

نماهای ماژولار شامل رنج گسترده ای از نماها هستند که در موارد فوق نمونه هایی از نماهای دو پوسته، نماهای ریتمیک و در حالات پیشرفته نماهای کینکت را شامل میشوند. دلیل پیدایش این نسل از نماها با هدف معماری پایدار بوده است. فرآیند تولید بسیار پیشرفته
قابل استفاده در نمای ساختمان، پوشش کف، پوشش دیوار و رویه کابینت
طرحها و رنگهای متفاوت میزان مصرف هر کیلوگرم رنگ پلاستیک برای ۶ تا ۸ متر مربع سطح دیوار آماده محاسبه میشود.
میزان مصرف هر کیلوگرم رنگ روغنی برای ۴ تا ۶ متر مربع سطح دیوار آماده محاسبه میشود . 

میزان مصرف گچ
میزان مصرف هر کیسه گچ برای ۷/۲ متر مربع گچ و خاک مناسب است.
میزان مصرف هر کیسه گچ برای ۱۲ متر مربع سفیدکاری مناسب است.
حتما بیاد دارید که هر کیسه گچ عموما ۴۰ کیلو گرم وزن دارد.
ورقهای نورپردازی آی-گلاس
با یک سانتی متر ضخامت، دارای نورپردازی ازدرون و بدون نیاز به منبع روشنایی جداگانه
دارای ده ها طرح و رنگ متفاوت
صفحات فوق فشرده جدید رویه کابینت
فرآیند تولید بسیار پیشرفته
قابل استفاده در نمای ساختمان، پوشش کف، پوشش دیوار و رویه کابینت
طرحها و رنگهای متفاوت


سعادت آباد-بلوار فرهنگ
۲۸۰متر-۴خوابه-نوساز
فول-اکازیون متری ۱۵م



لال-شهرآرا 
۳۵و۵۵متر مغازه ،سند تجاری
سند منگوله دار متری ۴۵م



ستارخان-بهبودی ۱۱۱متر-۳خوابه
بازسازی شده متری ۳.۸۰۰م




مرزداران-الوندها-۱۷۵متر
۳خوابه-۲ساله-فول امکانات
متری ۵.۲۰۰م





ستارخان-خسرو جنوبی
۹۵متر-۲خوابه-فول امکانات
به قیمت ۳۹۵م



۱۷۰مترزمین-۱۱۰مترزیربنا-۲خوابه
پارکینگ، دارای سند مالکیت شش دانگ،فول،فروش فوری
۸۸میلیون



سعادت آباد-شهرک بوعلی
۶۷متر-۲خوابه-نوساز-لوکس
فول امکانات متری ۷.۳۵۰م



مرزداران
۶۵و۸۵متر-۲خوابه-نوساز
فول امکانات-لوکس متری ۷.۵۰۰م



امیر آباد-خیابان ۱۱
۱۲۰متر-۲خوابه-طبقه ۲
فول امکانات-نوساز متری ۷.۳۰۰م



ستارخان-کاشانی پور
۱۵۰متر-۳خوابه-نوساز
فول امکانات-لوکس متری ۵.۳۰۰م



یوسف آباد-بین اسدآبادی وچهلستون

۲۰۰متر-۴خوابه-بازسازی شده

پارکینگ مشاع-۱.۵۰۰میلیارد



سعادت آباد-خ۹
۱۱۳متر-۲خوابه-طبقه ۶
فول امکانات-اکازیون (۳+۱۰۰م)



سعادت آباد-کوچه ۲۳
۵۰متر-۱خوابه-فول امکانات
اکازیون (۴۳۰م)



ستارخان-بازارچه سنتی
۱۹مترمغازه-همکف ،طول بر۲.۸۵
قیمت توافقی


یوسف اباد_اشک شهر 120 متر_2 خوابه_نوساز_فول
متری 7500 م_اکازیون



سعادت اباد_طاهرخانی170 متر_3 خوابه_فول امکانات_نوساز_ویو ابدی_متری 8500 م 



سعادت اباد_24 متری( موقعیت اداری) 74 متر_2 خوابه_فول امکانات_موقعیت اداری_اکازیون 


سعادت اباد_4 راه سرو 110 متر_2 خوابه_فول امکانات_3 پارکینگ_اکازیون



س فاز اول:دارای ۴٨ سویت ٢۵ تا ۴٠ متری در سه طبقه با امکانات رفاهی رستوران فرنگی,سنتی ایرانی,سالن برگزاری جشنها و مهمانها,محل بازی کودکان و پارکینگ مسقف
فاز دوم:شامل ٧٠ واحد آپارتمان در سه طبقه با امکانات رستوران,کافی نت,واحدهای تجاری,کافی شاپ
فاز سوم: شامل  ٣٧ واحد مسکونی با متراژ ١٢٠  الی ٢۵٠ متر مربع با امکانات استخر,سونا و سالن ورزشی
دارای ٣٠٠٠٠  هزار متر بنا.٢ هکتار و نیم  زمین.در کلاردشت.قیمت کارشناسی ٢٠٩ میلیارد و  هفتصد میلیون تومان. ولی قیمتی که فروشنده میخواد ۹۵میلیارد تومن







ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 16:57 ] [ بانک املاک ]

قیمت خانه در مناطق مختلف تهران

ما امروز در قرنی زندگی می کنیم که با تحولات و تغییرات بسیار در تمامی زمینه ها مواجه هستیم. در صنعت ساختمان و ملک و همچنین هنر معماری نیز به طور مداوم تغییرات و دگرگونی ها را با زیبایی بیشتر و تنوع بیشتر مشاهده خواهیم نمود. بناهای تاریخی عظیمی در گوشه گوشه های جهان موجود می باشد که هر یک می تواند معماری را در آن زمان و در آن برهه از تاریخ نشان دهد. اگر معماری آن زمان را با معماری امروز مقایسه کنیم تغییرات و تحولات بسیاری را شاهد خواهیم بود. در ایران نیز معماری در دوره های مختلف در گونه های مختلف بوده است و اگر معماری خانه ها و عمارات را در تهران با امروزه مقایسه نمایید شاهد این تغییرات و تحولات در هنر معماری خواهید بود. در مناطق مختلف تهران بسته به منطقه و نیز متراژ خانه شما قیمت های متفاوتی را شاهد خواهید بود.

سعادت آباد
۵۴متر-۱خوابه -۸ساله
همکف- فول امکانات
قیمت ۴۰۰م

سعادت آباد
۷۵متر-۲خوابه-بازسازی کامل
بسیار شیک-فول- ۱۲ساله
موقعیت عالی
قیمت ۵۰۰م


ستارخان ۸۰متر-۲خوابه-تک واحدی
شیک وخوش نقشه- ط۴
فول امکانات-نورگیر عالی
قیمت متری ۵.۸۰۰


جنت اباد
۶۰متر-۱خوابه-ط۴ 
بازسازی کامل-بسیار شیک
موقعیت عالی واستثنایی
قیمت ۱۹۵ م




شهران 
۶۱متر-۱خوابه-یک ساله
کلید نخورده-روبه آفتاب -فول امکانات
بسیار شیک -قیمت ۳۳۵م



شهید فکوری
۵۶متری-۱خوابه-فوق العاده شیک ولاکچری
متریال لوکس وبرند-خوش نقشه-نوساز
قیمت متری ۷ م



نمایشگاه  استراتژیک در جزیره کیش


ارتفاع سقف 5/5 متر مربع با دیواره یکپارچه شیشه سه بر

✅ 350 متر فضای همکف

✅ 120 متر نیم طبقه با توقف آسانسور اختصاصی با دو ورودی مجزا

✅ 4 پارکینگ زیرزمین با 35 پارکینگ خیابان

✅ 200 متر محوطه حیاط اختصاصی

✅ موقعیت در کنار برندهای معروف خودروسازی تویوتا و هیوندا و بورس نمایشگاه های جزیره

✅ قابل تهاتر با واحدهای مسکونی
💵💵 قیمت ده میلیارد تومان



پونک
۷۰متر-۲خواب-فول امکانات 
۲سال ساخت-نور گیر عالی
موقعیت استثنایی
متری ۴.۵۰۰با تخفیف ۳۰۰م




سردار شمالی
۶۷متر-نور ونقشه عالی
بازسازی ،پارکینگ،انباری
قیمت ۲۵۲م



کاشانی
۶۴متر-۲خوابه 
نور ونقشه عالی
بازسازی کامل ،آسانسور وانباری
قیمت ۲۷۸م




پونک
۶۰متر-۲خوابه-فول امکانات
باسرایداری و۲آسانسور
قیمت متری ۷م
قیمت کل ۴۲م






ادامه مطلب ...
[ پنجشنبه 30 دی 1395 ] [ 20:24 ] [ بانک املاک ]
قبلی 1 2 بعدی